Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agresivní obchodní praktiky v hospodářské soutěži
Schwetzová, Tereza ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Název diplomové práce: Agresivní obchodní praktiky v hospodářské soutěži Tato práce se zabývá rozborem agresivních obchodních praktik, které se vyskytují v rámci hospodářské soutěže, a to se zaměřením na agresivní obchodní praktiky ve vztahu k jiným soutěžitelům, tj. na B2B vztahy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, dále obsahuje nečíslovaný úvod a závěr. Těžiště práce se nachází v kapitole druhé a třetí. První kapitola uvádí čtenáře do problematiky nekalé soutěže a věnuje se zejména rozboru generální klauzule nekalé soutěže, jakožto stěžejního ustanovení soukromoprávní úpravy nekalé soutěže. Z tohoto důvodu je do této kapitoly zařazen i stručný historický vývoj tohoto ustanovení. Dále kapitola zohledňuje úpravu nekalé soutěže na úrovni Evropské Unie. Druhá kapitola se věnuje rozboru pojmenovaných skutkových podstat agresivních obchodních praktik, konkrétně zlehčování (§ 2984), nepřípustné srovnávací reklamě (§ 2980) a porušení obchodního tajemství (§ 2985), kde zohledňuje i nově přijatou směrnici na ochranu nezveřejněného know-how a obchodního tajemství. Kapitola zapracovává i relevantní judikaturu. Třetí kapitola se věnuje agresivním obchodním praktikám postihovaným dle generální klauzule nekalé soutěže, a to se zaměřením na dumpingové ceny zejména z pohledu nově vstupujícího soutěže na trh,...
Agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům
Svobodová, Michaela ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům Abstrakt Práce se zabývá agresivními obchodními praktikami vůči soutěžitelům. Jejím cílem je vymezit pojem agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům a subsumovat pod tento pojem zákonné skutkové podstaty a vybrané soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které naplňují jeho definiční znaky. Dalším, navazujícím cílem je pak výklad jednotlivých předmětných skutkových podstat. V první části této práce je vymezen pojem soutěžitel a je provedeno dělení nekalých obchodních praktik dvěma způsoby, a to z hlediska jejich dopadu (vůči soutěžitelům a vůči zákazníkům) a z hlediska kvality předmětného jednání (agresivní a klamavé). Jako vodítko pro tato dělení byla použita směrnice na o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu. Dále tato část zahrnuje diskuzi nad existencí klamavých obchodních praktik vůči soutěžitelům a je zakončena vytvořením definice agresivních obchodních praktik vůči soutěžitelům. V druhé části je analyzována generální klauzule nekalé soutěže, přičemž výklad se soustředí na ty aspekty tohoto pojmu, které mají dopad na jednání spadající pod agresivní praktiky vůči soutěžitelům. V části třetí jsou rozebrány skutkové podstaty proti nekalé soutěži spadající pod téma této práce. U každé z těchto skutkových podstat je výklad...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.